2012. április 24., kedd

Borotvaszappan



Mostanra már annyi maradék szappanom gyűlt össze, hogy már ideje volt kezdenem velük valamit. Mivel már jó ideje terveztem egy borotva szappan készítését, ezért adott volt az ötlet. Egy borotva szappan, maradék szappandarabkákkal.

Elsődleges célom a jó és stabil habzás volt (mégis csak a több hab dukál egy borotva szappanba), ezért az alábbi olajokat választottam:
Olíva olaj: ugyan kevésbé habzik, de jó bőrkondicionáló tulajdonságokkal rendelkezik.
Kókusz olaj: Laurin- és mirisztirinsav tartalma nagy és buborékos habot produkálnak.
Pálma olaj: stabil és krémes habot ad a szappannak.
Ricinus olaj: ricinolénsav tartalma jó habzást ad, bár óvatosan alkalmazzuk, mert extrém módon lágyítja a szappant.

Eredményképpen valóban jól habzó szappant kaptam, stabil és krémes habbal. Ugyan még így sincs akkora habja mint egy borotvahabnak, de kitűnően puhítja a borostákat, és könnyen csúszik rajta a borotva.  Íme a kép:




Mivel férfiak számára terveztem ezt a szappant, ezért fekete kozmetikai pigmenttel színeztem, amit igazán feldobtak a színes kis szappandarabkák. Illatnak pacsuli és kubebabors olajat kapott. A pacsuli illóolaját a bőrápolásban elsősorban a pattanásos, ekcémás, gyulládásos és érett bőr kezelésére alkalmazzák, gyulladáscsökkentő és bőrregeneráló hatása miatt. Az egzotikus illatú, élénkítő, erősítő hatású kubebabors olaja igazi frissítő hatású, minden bőrtípusra ajánlott , mely kiváló bőrtisztító és bőrnyugtató hatású.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése